• Μεραρχίας Σερρών 12 - Παλιά Εθνική Οδός Κομοτηνής - Ξάνθης
  • +30 2531 021 222

802 Hits

Nα προτιμήσετε σαρδέλα ή καλαμάρι στα παρά θιν’ αλός γεύματά σας; Ποια ψάρια σάς ωφελούν περισσότερο και ποια είναι πιο επιβαρυμένα με τοξικές ουσίες; Το καλοκαίρι απολαμβάνουμε πιο συχνά ψάρια και θαλασσινά και μάλιστα... ανενδοίαστα, αφού ξέρουμε πια πόσο ωφέλιμα είναι για την υγεία μας. Όμως, ποια περιέχουν περισσότερες ευεργετικές ουσίες σε σχέση με ορισμένα, άλλα και ποια είναι περισσότερο επιβαρυμένα με βαρέα μέταλλα ή διοξίνες; 

818 Hits
 
Αλήθεια, φαντάζεστε τον εαυτό σας στις διακοπές, στην παραλία δίπλα στη θάλασσα χωρίς το ταβερνάκι με τα ψαρικά και το ουζάκι; Κατ’ εξοχήν μήνας διακοπών -ο Αύγουστος- στην παραθαλάσσια -ή ακόμη καλύτερα- στη νησιωτική Ελλάδα έχει να προσφέρει εδέσματα τόσο απαράμιλλης νοστιμιάς όσο και υψηλής διατροφικής αξίας. Όμως, ακόμα και τώρα μας περιμένουν ποικίλες παραδοσιακές συνταγές με διαφορετικά συστατικά τόσο για ψάρια όσο και θαλασσινά. Το ψητό ή τηγανητό ή γεμιστό (με ρύζι) καλαμάρι ή με τομάτα στην κατσαρόλα, το κρασάτο ή ξιδάτο χταπόδι, η ψητή ή μαρινάτη σαρδέλα, οι σουπιές γιαχνί ή ψητές, οι συναγρίδα πλακί (με τομάτα στο φούρνο), η γεμιστή τσιπούρα, η αστακομακαρονάδα, ο ξιφίας με πατάτες στο φούρνο, οι καραβίδες στη κατσαρόλα με μυρωδικά είναι μόνο μερικές από τις θαλασσινές λιχουδιές του τόπου μας!

681 Hits

H Ιχθυόσκαλα Πειραιά (Κερατσινίου) βρίσκεται στην ίδια θέση, στο λιμάνι Ηρακλέους, στο Κερατσίνι, από το 1965. Έξι βράδια την εβδομάδα μετατρέπεται σε μια μικρή, ανεξάρτητη πολιτεία που λειτουργεί σε πλήρη εγρήγορση από τις 12 το βράδυ, που ξεκινά η προετοιμασία, μέχρι περίπου τις 6-6:30 το πρωί. Εκεί, ένα φασαριόζικο, πολυάσχολο σύνολο ανθρώπων συνδιαλέγεται, παζαρεύει, αγωνίζεται, φωνάζει, ενίοτε τσακώνεται και, εν τέλει, καταφέρνει να τροφοδοτεί με τεράστιες ποσότητες ψαριών όλων των ειδών ιχθυοπωλεία, εστιατόρια και λαϊκές αγορές σε ολόκληρη την Αττική, αλλά και σε κοντινές περιοχές. Πηγή: www.lifo.gr

3175 Hits

Οι ειδικοί στη διατροφή και την υγεία, συστήνουν την τακτική κατανάλωση ψαριών,  τουλάχιστον 2  φορές την εβδομάδα. Είτε πρόκειται για άπαχα ψάρια , όπως πέρκα, γλώσσα, μπακαλιάρος, λαβράκι, είτε για λιπαρά ψάρια, όπως σαρδέλλες, τόνος, σολομός, σκουμπρί, τσιπούρα, ξιφίας, πέστροφα. Ως τροφή  αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων.

3233 Hits
 
Η κύρια διαφοροποίηση ψαριών και κρέατος συνίσταται στην ποιότητα λίπους τους. Συγκεκριμένα, το λίπος του κρέατος είναι κυρίως κορεσμένο και σχετίζεται με υπερλιπιδαιμίες, υπέρταση, διαβήτη και παχυσαρκία, ενώ το λίπος του ψαριού είναι πολυακόρεστο, προεξαρχόντων των ω-3 λιπαρών οξέων. Τεράστιο ενδιαφέρον έχει προξενηθεί τα τελευταία χρόνια από τα περίφημα πλέον ω-3 λιπαρά οξέα.
Πριν από δεκαπέντε περίπου χρόνια επιδημιολογικές έρευνες έδειξαν πως οι Εσκιμώοι που κατανάλωναν αυξημένες ποσότητες ψαριών εμφάνιζαν μειωμένο ποσοστό ισχαιμικών καρδιοπαθειών.